numer 1 | 2018 (164)


Drodzy Czytelnicy,
o rynku pracy można mówić i pisać w nieskończoność, bo każdy albo się na nim pojawi, albo już na nim jest. Można wykonywać wiele zawodów, pracować w różnych formach lub nie pracować wcale, robiąc sobie urlopy – opiekuńcze, edukacyjne czy ogólnorozwojowe. Od sprzedaży pracy zwalnia tylko posiadanie innych czynników produkcji (np. ziemi i kapitału). Nie rozmarzajmy się jednak. W praktyce i tak nas dopadnie obowiązek i potrzeba świadczenia pracy choćby na krótką chwilę. A są różne możliwości jej świadczenia, które prezentujemy w numerze – od szarej strefy po prace projektowe. Chcielibyśmy polecić szczególnie artykuł Marcina Leśniewskiego Employer branding w warunkach współczesnego rynku pracy, bo jest to kategoria stosunkowo mało rozpoznana
w Polsce.
A poza tym, jak wykonywać zawód dziennikarza, jak zmierzyć się z wiedzą, czyli jak zachęcać w Polsce pracowników do stałego rozwoju zawodowego i osobistego, oraz wiele innych tematów.
Nasze stałe rubryki to statystyka, czyli wyniki badań firm statystycznych lub związanych z rynkiem pracy. Tym razem zamieszczamy materiały Hays Poland, dotyczące pracowników tymczasowych, oczekiwań pracowników i rozwoju firm, a także raport płacowy.
Oprócz tego działalność urzędów pracy (Zalety i wady zastosowania ankiety internetowej na przykładzie badania „Nastroje zatrudnieniowe pracodawców z województwa zachodniopomorskiego” oraz aktualności – obowiązujące stawki, kwoty, wskaźniki; o zakazie handlu w niedziele i święta oraz co nowego na rynku pracy i w urzędach pracy.
Życzę radosnej lektury, a przede wszystkim wolności wyboru, by praca zawodowa nie była utożsamiana tylko z dożywociem… lub wieloletnim więzieniem…


Elżbieta Kryńska

więcej w numerze...

pobierz numer 1(164)2018  pobierz plik w pdf